Arkadaşına Tavsiye Et Sende Kazan

http://googlesohbet.blogspot.com/

Reklam Alanimiz Bize Reklam Verin ?



Msn iletisim ka2n@haydim.net Mail : ka2n@windowslive.com

25 Ocak 2008 Cuma

Facebook'u Türkçe Kullanmak İçin



Facebook Nasıl Türkçe Yapılır?
Firefox indirdikten sonra yükleyeceğiniz Firefox eklentisiyle Facebook'u Türkçe kullanabilirsiniz.

Facebook nasıl Türkçe yapılır diye merak ediyorsanız aşağıda bunu adım adım anlatan videoyu izleyebilirsiniz. Facebook hakkında diğer bilgilere Facebook bağlantısından ulaşabilirsiniz.

Facebook Türkçe Olsun Diyorsanız ...
Facebook altında Facebook Türkçe (Facebook Turkish) isimli yeni bir grup açılmıştır. Grubun düzenlediği bu ilk kampanyada Facebook'un Türkçe dil desteği sunması için Facebook yetkililerine başvuruda bulunulacaktır.

Kampanyaya katılmak için buraya, gruba üye olmak için buraya tıklayabilirsiniz. Facebook üyesi olmayanlar kampanya ayrıntılarına Facebook Türkçe (Facebook Turkish) bağlantısından ulaşabilirler. Bu arada Feysbuk (Facebook Türkçe okunuşu) kelimelerini kullanan başlıklarla açılan değişik kampanyalar da mevcut.

Facebook Anketleri
Facebook Türkçe'de Facebook konusunda Türkiye'nin en geniş ve güvenilir anketleri yayımlanmaktadır. Şimdiye kadar yayımlanan anketlere 10,000'lerce kişi katılmıştır.

Yeni anketleri eklememiz için yorum kısmında anket önerilerinizi isim ve içerikleriyle yazabilirsiniz.

Şimdiye kadar gerçekleştirilen bazı anketlerin başlıkları şöyle.

Facebook Kullanıcı Anketi-1
Anket Seçenekleri


Bayan bir Facebook kullanıcısıyım
Erkek bir Facebook kullanıcısıyım
Ankete Katılan Sayısı 13394

Facebook Kullanıcı Profili Anketi-2
Anket Seçenekleri

İlköğretimde öğrenciyim
Ortaöğretimde öğrenciyim
Üniversitede öğrenciyim
Yüksek Lisans öğrencisiyim
Doktora Öğrencisiyim
Okula gitmiyorum
Ankete Katılan Sayısı 11,908

Facebook İlgi Anketi
Anket Seçenekleri

Facebook'a İlgi Artar
Facebook'a İlgi Azalır
Facebook'a İlgi Bu Düzeyde Kalır
Fikrim Yok
Ankete Katılan Sayısı 2781

Facebook Tavsiye Anketi
Anket Seçenekleri

Facebook'u Kesinlikle Öneririm
Facebook'u Öneririm
Fikrim Yok
Facebook'u Pek Önermem
Facebook'u Kesinlikle Önermem
Ankete Katılan Sayısı 3236

Facebook Güvenli mi Anketi
Anket Seçenekleri

Facebook Kesinlikle Güvenli
Facebook Güvenli
Pek Fikrim Yok
Facebook Pek Güvenli Değil
Facebook Kesinlikle Güvenli Değil
Ankete Katılan Sayısı 4336

En İlginci ve Kanımızca Güvenilir olanı
Facebook Taraftar Anketi

Beşiktaş
Fenerbahçe
Galatasaray
Trabzonspor
Anadolu Takımı
Hiçbir takımı tutmuyorum
Ankete Katılan Sayısı 7457

Yeni Anket
Facebook'un en sevmediğiniz yanı nedir?

Facebook Kesinlikle Güvenli Değil
Benim için sosyal bir dram oldu
Siteyi kullanmayı bilmiyorum
Facebook'tan çok fazla eposta geliyor
Facebook'u yararlı bulmuyorum
Facebook'u güvenli bulmuyorum
Facebook'ta çok fazla zaman harcıyorum
Facebook sinirime dokunuyor
Sahibine gıcığım
Bilmediğim bir nedenden dolayı sevmiyorum
Zaten Facebook kullanmıyorum
Anket Tasarımı Uzaktan Eğitimci Tarafından yapılmıştır.

Facebook Hesabı Silme


Facebook hesabı alıp sonra türlü nedenlerden dolayı pişman olduysanız Facebook hesabınızı silebilirsiniz.
Aşağıda Facebook hesabı nasıl silinir tarif edilmektedir.
Aslında bir siteden üyelik silmek kolay bir iş değildir, siteler üyelik silmeyi adeta saklarlar ama Facebook'da iş sanıldığından da kolay, göreceksiniz. Neden Facebook hesabı silme gereği duyulur? Bu ayrı bir konu elbette. Illaki ben niyetlendim bir kere sileceğim Facebook hesabımı derseniz aşağıda bunun yolunu bulabilirsiniz.
Silmek için şu adımları uyguluyoruz;
1- Sağ üstten Account menüsüne geliyoruz. Menüyü açıktan sonra altta Deactivate Accounts diye bir şey var, ona tıklıyoruz.
2- Sonraki sayfada Confirm Facebook Account Deactivate diyor, orada bir ton seçenek çıkıyor. Ben mail gelmesinden rahatsız olduğum için "I receive too many emails from Facebook" maddesini seçtim. Başka ne maddeler var derseniz,


Facebook'da çok zaman harcadım.
Başka Facebook hesabına ihtiyacım var.
Başka Facebook hesabı sahibiyim.
Facebook'u yararlı bulmadım.
Facebook nasıl kullanılır anlamadım.
Facebook'tan çok mail geliyor.
Facebook'un güvenli olmadığını hissettim.
Bu gidişim geçici, geri döneceğim.
Facebook bende sosyal dram yarattı.
Diğer
Bu gerekçelerle Facebook hesabınızı silebilir, rahatlayabilirsiniz.

3- Son olarak size bir mail daha geliyor. Bu maille son bir kez daha dönüş için bir link atıyorlar, o maili de sildikten sonra Facebook ile hiç bir alakanız kalmıyor.


Facebook Güvenlik Tavsiyeleri
Aşağıda Facebook altında güvenlik tavsiyeleri yer almaktadır. Yararlı olması dileğiyle.

Facebookta herkesle arkadaş olmayın:
Arkadaş listenize kabul ettiğiniz her kişi sizin profilinizi görebilir ve bu ölçüde özel bilgilerinizi arkadaş listenizin büyüklüğüyle doğru orantılı olarak sunmuş olursunuz. Arkadaş listenizi mümkün olduğunca sınırlı tutmanız ilerideki muhtemel "bu kimdi yahu?" karmaşasının önüne geçecektir.

Arkadaş listenizi herkes görmesin.:
Başlangıç ayarlarında herkes arkadaşlarınızın listesini görebilir. Bu durum 'Poke, Message and Friend Request' ayarları kısmında 'Friends-arkadaşlar' seçeneğinden vazgeçerek ortadan kaldırılabilir.

Facebook'ta geçirdiğiniz zamanı kimse bilmesin:
ailenizden birinin, patronunuzun yada sevgilinizin ilgilisini çekerse sonu bir facia olabilir ve gazetelerin 3. sayfasına haber olabilirsiniz. 'Privacy' başlığı altındaki 'Newsfeed and mini feed'e mutlaka uğrayın çünkü, bu seçeneğin başlangıç ayarları, sizin Facebook'ta yaptığınız her eylemi yayımlıyor.Yani sizin mesai saatinizde Facebook'ta ne zaman, ne kadar zaman geçirdiğiniz tespit edilebilir. Şimdilik bizim buralarda tutatanak tutacak siber işyeri polisleri yok gibi, ancak yine de temkinli olmakta fayda var. Bu yüzden en azından işteyken önce 'privacy', ardından 'news feed and mini feed'e girerek 'show times in my mini feed' seçeneğini iptal edip yaptığınız eylemlerin zamanının görünmesini engelleyin.


İstemediğiniz kişiler size ulaşabilir:
Başlangıç ayarlarına göre ağınızda (network) olan herkes, size ait olan her şeyi görebilir. Türk kullanıcıların büyük çoğunluğunun Türkiye ağına üye olduğunu düşünürsek, bu ağdaki herkes, size ait olanları arkadaşlarınız kadar görebilir. Bir ağın mensubu değilseniz, bilgilerinizi sadece arkadaşlarınız görebilir. Ama ben mesela Türkiye ağına üyeyim, o halde yapmam gereken Privacy başlığı altındaki Profile'e girip, çıkan ekranda 'profile: only my friends-yalnızca arkadaşlarım' şıkkını seçmektir. Bu ekrandan e-posta adresinizi yalnızca arkadaşlarınızın görebileceği şekilde düzenlemeniz hatta 'Profile' başlığı altındaki birçok maddeyi arkadaşlarınıza özel olacak şekilde ayarlamanız menfaatiniz icabınadır.

Facebook uygulamaları:
Facebook'ta her önünüze gelen Facebook uygulamasını yüklemeyin. Facebook altında parolalarınız aynen MSN şifrelerinin akıbetine uğrayabilir. Facebook uygulamaları o kadar da güvenli olmayabilir.. Yani Facebook parolalarını 'hack'layanlar mevcut. Facebook'ta genelde gerçek bilgiler verildiğinden durumun önemi daha da açık.

Yeni Facebook Anketi: Facebook'a İlgi Azalır mı?
Yeni Facebook Anketimize katılabilirsiniz. Yeni ankette Facebook'a olan ilginin azalacağını, artacağını, bu şekilde devam edeceğini oyluyoruz. Katılımınızı bekliyoruz. Yeni anket Uzaktan Eğitim Günlüğünde devam ediyor. Katılmak için Uzaktan Eğitim Günlüğü

Hiç yorum yok:

Alt Reklam Alanimiz.





Msn iletisim ka2n@haydim.net Mail : ka2n@windowslive.com

.

Blog Arşivi